fredag 17 oktober 2014

Ett parallellt universum

Det finns en värld där utanför. En värld som jag brukade ta del av. Det finns en värld där utanför. En värld som mina vänner lever i. Det finns en värld där utanför. En värld så nära och ändå helt utom räckhåll.

Jag ser bilder på mina vänners barn. De växer trots att min värld står still. De umgås och utvecklas. De springer, lär sig cykla och räkna. De oroar sig för blöjeksem, potträning och dålig nattsömn. Precis som det ska vara.

Jag ser mingel, lunchdejter och middagsbjudningar. Jag ser fester. Jag ser fina kläder. Jag ser hårklippningar. Jag ser hur de jobbar över. Jag ser hur de kommer småspringandes för att hämta på förskolan. Jag ser välskräddade kostymer. Jag ser fint sminkade ansikten.

Det finns en värld där utanför. En värld jag brukade ta del av. Det finns en värld där utanför. En värld som mina vänner lever i. Det finns en värld där utanför. En värld så nära och ändå helt utom räckhåll.

Jag ser Finaste, vackrare än någonsin där han bär på våra två yngsta barn. Jag ser C, stark som få, när hon får nålen satt i bröstet. Jag ser rutiner som inte får brytas. Jag ser scheman över mediciner. Jag ser bröllopet som inte blev av. Jag ser vänner glida bort även om varken de eller jag vill det. Jag ser hur livet tog en annan väg än de andras. Jag ser hur vår bubbla får tjockare väggar mot omvärlden. Väggar mellan mig och mina närmaste. Väggar mellan oss och dem.

Trots att jag aldrig haft så lite egentid har jag aldrig känt mig så ensam som nu.

2 kommentarer:

  1. Du skriver så bra! Man känner verkligen känslorna du har inom dig. Det kommer komma en tid då du kommer känna dig mer delaktig i omvärlden. Ni har det tufft men jag vill att du ska veta att även om man ser det jobbiga i er situation så utstrålar dina foton och inlägg om barnen och ditt liv även mycket utveckling, styrka och framförallt kärlek er emellan. Det är fint! Stor kram till dig och hoppas ni fick god middag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du! Tack för allt! För hjälp och stöd. Vi har mycket lycka, kärlek och styrka. Det är skönt att luta sig mot. Middagen följdes av hotellövernattning vilket var mer än vi hade kunnat önska. Kram

      Radera