torsdag 25 september 2014

100 dagar

Etthundra dagar. 100. Ett. Hundra. Så länge har vi levt med diagnos, behandling och biverkningar. Oron kom långt tidigare. I 100 dagar har C kämpat. Vi har kämpat med henne. En evighet och samtidigt inte mycket mer än tre månader. En dag i taget.

Jag har länge tänkt att jag skulle starta en insamling på Barncancerfondens hemsida. En insamling för C, för forskning och för alla som vill göra något men inte vet vad. Det har dröjt för jag har medvetet skjutit på det. Jag har inte kunnat förmå mig att sätta ett insamlingsmål. Jag har inte kunnat förmå mig att sätta ett pris på denna kamp. Hur ska jag kunna göra det? Ska jag sätta en summa på vad kampen C får utstå är värd? Vad hennes liv är värt? Jag. Kan. Inte.

Idag lyckades jag lägga de tankarna (som jag vet är knäppa) åt sidan. Och bara ta tag i det. Jag är redan förbluffad, bara några timmar senare har vi samlat in 8 procent. Det känns så galet bra. Det värmer i själen. Det strålar energi rakt in i hjärtat från alla er som hjälper till. Från alla er som tänker på C. Som bryr er. Tack. Tack så jävla mycket!



Vill du hjälpa till? Här hittar du insamlingen, tack på förhand: http://www.barncancerfonden.se/1309369012/

Så nu ska jag ladda för att ta tag i Försäkringskassan i morgon. Vi har ett litet problem jag och Försäkringskassan. Energin försvinner direkt när jag möts av motstånd. Jag orkar inte bråka. Jag orkar inte kämpa för en annan sak en mitt barns liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar