fredag 10 augusti 2012

Alternativt förslag

Jag blir verkligen upprörd av folk som inte kan ge besked för att de liksom väntar på om det ska dyka upp något bättre. Någon intressantare eller något roligare. För en vecka sedan så var jag på fest och i sista stund avböjer 3-4 stycken. När det är en vän som ordnat med catering, hyrt lokal och en massa annat. Och bjudit in DIG till festen. Okej, om du blir sjuk eller om dina barn får magsjuka eller liknande. Men utan en riktigt bra anledning så tycker jag inte att det är okej. Jag blir faktiskt lite förbannad.

Och bättre blir det förstås inte när det händer mig. När jag bjuder in till häng eller bestämmer med en vän att vi ska ses. Och så bokas det av i sista stund.

Det som kanske irriterar mig mest är när man frågar/föreslår att hitta på något och personen i fråga inte orkar men dagen efter berättar samma person att han/hon hittat på något med någon annan.

Så. Då har jag det sagt. Jag uppskattar inte, nej vänta, jag blir förbannad av folk som alltid vill ha en reservplan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar