fredag 12 juli 2013

I denna ljuva sommartid


Magen växer och det är tungt nu. Det är snarare dagsformen som avgör vad jag mäktar med än något annat. Lilla C förstår att det är något på gång och sitter gärna i mitt knä. Om inte annat så känner hon väl att den fysiska distansen mellan oss ökar. Det är väldigt mysigt att ha en liten tjej som gärna pussas och kramas. 

Vi försöker vara ute i trädgården där lilla C kan springa omkring utan att jag behöver jaga henne hela tiden. Det känns otroligt bra. Att det sedan finns två åttaåriga tjejer på granntomten som hon kan stå och bara titta på nästan hur länge som helst - det är ett stort plus. 

Denna sommar har det inte blivit så mycket trädgårdsarbete då jag är höggravid med tvillingarna och Finaste inte kommer ta ut någon semester. Man skulle kunna säga att det endast är trädgårdsarbete de luxe då jag bara plockar in färska blommor och placerar ut i hemmet. Villalivslycka!

Tvillingarna växer och jag har fått inse att det är stora barn i magen. Trots att de är två vägde de 2528g (37%) och 1775g (-6%) i vecka 31+2. Jag hoppas att de är två friska barn som väljer att komma ut liiite tidigare, typ v 36+några dagar. 

//m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar